איזון גלגלים יש לבצע לאחר פירוק והרכבה מחדש של הצמיג על החישוק (כשיש תקר, לדוגמא).
האיזון הוא הכרחי לאחר פגיעה בגלגל או בחישוק, או בעת שמרגישים רעידות בהגה במהלך הנסיעה.
יש מקרים שבהם לא מצליחים בצמיגיות (פנצ'ריות) לבצע איזון גלגלים כראוי, כשהתוצאה היא שגם לאחר האיזון ממשיכות הרעידות בגלגל ההגה, או ברכב כולו.
נציין כי הרעידות יכולות להופיע במהירויות נסיעה שונות, אולם לרוב הן מורגשות במהירויות נסיעה גבוהות.
הקושי לבצע איזון טוב בצמיגיה הוא בעיקר בחישוקי מגנזיום. במקרים הללו נדרש לרוב איזון גלגלים דינמי, על הרכב עצמו בעזרת מכשיר מיוחד.
במוסך הנטר יש מכשיר שכזה המכונה "וספה" (מכיוון שהוא מזכיר קטנוע). האיזון הדינמי, בניגודלאיזון המבוצע בצמיגיה, מבוצע על גבי הרכב עצמו. "הוספה" נצמדת לגלגל , מסובבת אותו במהירות, והמערכת הממוחשבת מראה
למפעיל היכן יש לבצע את האיזון.